www.Rejtan.EU

Ostatnio dostałem statystyki profilu Mariana Kowalskiego (roboczo nazwijmy go M1 ~ 40.000 subskrybentów) oraz od administratorów profilu Marian Kowalski - Mój Prezydent (roboczo - M2, 6.000 odbiorców) zestawienie statystyk ich profili za ostatni tydzień. Wynika z nich, że profil sześciokrotnie mniejszy (M2) generuje dwa razy taki ruch, czyli ma dwukrotnie większy zasięg. Panowie poprosili mnie o napisanie trzech słów, które sprawią, że ich odbiór będzie większy.

Ta sprawa jest szczególnie ważna dziś jak i docelowo - w każdych wyborach. Ważne będzie to wówczas zarówno z przyczyn propagandowo-facebookowych, jak i socjotechnicznych. Załóżmy, że ja, jako sympatyk RN z Lublina udostępniam materiał z profilu innego członka RN, dajmy na to z Pomorza. Primo: pokazuje to ludziom, którzy już nas czytają, że ludzie związani z RN myślą podobnie w całym kraju, nie jest to tylko grupka "pozytywnych wariatów", ale jest to już struktura poważnych ludzi myśląca poważnie o naszym kraju. Secundo: każdy z nas ma gdzieś znajomych. I teraz, mój subskrybent chce pomóc RN, a jest w moim regionie sam. Cała rodzina mieszka na Mazurach. Widząc polecenie przez osobę sobie znaną drugiego osobnika z jego terenu - to (w przypadku wyborów) ta osoba może liczyć na większe zainteresowanie i poparcie sympatii znakiem iks w odpowiedniej kratce. Jednak, zarówno regionalne profile RN powinny być aktywne jak i aktualizowane na bieżąco. Nie dajecie rady raz na 3 godziny? To róbcie raz na 6 godzin. Dwa newsy dziennie. Wykorzystajcie funkcje: "Zaplanuj publikację postu". Nic się u Was nie dzieje? Udostępniajcie materiał od innych struktur czy członków. Nawet z drugiego końca kraju. Jeżeli nic nie będziecie robili - nie dziwcie się, że ciężko być może zorganizować struktury.

Natomiast, sprawa ważna na dziś:

Po pierwsze: od każdego sympatyka, który już "polubił" dany profil (M1 czy M2), prosimy o zaproszenie znajomych do polubienia tej strony. Dzięki temu bezpośrednio przyczyniamy się do rozwoju.

Po drugie: jeżeli jakiś materiał się nam spodoba - udostępnijmy go na swojej osi czasu. Trzeba jednak wiedzieć, że facebook już nie tak ochoczo informuje o źródle. Jeżeli udostępniamy materiał wideo ze strony, obrazek czy galerię, informacja o źródle znajdzie się w udostępnionej wiadomości. Jeżeli zaś udostępniamy materiał w postaci linku - czy to do filmu w Youtube, czy do strony internetowej - wówczas link źródła nam się traci.
Oczywiście można to uzupełnić, ale trzeba chcieć. Wystarczy napisać trzy słowa swojego komentarza i wspomnieć o źródle, stosując znacznik @. Czyli, piszemy tekst, a następnie @Jarosław K. i już mniej więcej w tym miejscu pojawi się link do mojego profilu. Wybieramy właściwy i oznaczamy. Wówczas, w treści postu pokaże nam się niebieski link i już jesteśmy u siebie.

Ponieważ facebook ostatnimi czasy również wprowadza politykę ograniczania widoczności dużych profili (co jako informatyk jestem w stanie zrozumieć), a nie chcemy przegapić ważnych informacji, nie wystarczy tylko zasubskrybować profilu (czyli dać przysłowiowego like'a), ale dodatkowo poinformować o takiej chęci Facebook.

Robimy to prosto, stosując procedurę z linku poniżej. Podobne rzeczy możemy robić z profilami @Marsz Niepodległości, @Ruch Narodowy itp.


O wzmożoną pracę w nadchodzącym okresie proszę szczególnie administratorów profili regionalnych Ruchu Narodowego i organizacji wchodzących w środowisko RN (Młodzież Wszechpolska i Obóz Narodowo Radykalny). Nie ma dziś u Was wizyty Kandydata? To napiszcie, poinformujcie co robił wczoraj, przedwczoraj. Udostępnijcie link Youtube z jakiegoś spotkania, akcji.

I na koniec: tylko świadome i zaangażowane podejście do pracy przyczyni się do większego zasięgu działania Administratorów M1 i M2. Nie jest źle, łącznie te profile oscylują (przy sumarycznej ilości polubień na poziomie 50.000) milionowym zasięgu.